En helt annan häst:)

Hej ni få som läser min blogg.
(förlåt för att jag inte har bloggat)
Idag har jag varit hos den bästa ponnyn i världen:) Och Felicia som rider på ponnyn som står brevid Cocos,sir Davy, även kallad för Sören eller Davy:)
Ja nu ska jag komma till saken, Felicia åkte med oss idag.
Jag fick skynda lite med att rykta(inte gilla) för att kl20:00 skulle några i stallet hoppa, och då ska man helst inte vara där. Men själva ridningen gick väldigt bra! Det var bara lite bråk dom först gångerna jag skulle fatta galop. Pernila har sagt till oss att bara tänka på att Cocos ska gå fram för då tycker han att det är rolig och blir på, och liksom aktiv:D Och att man ska sitta stadigt och inte klämma.
Och han trampar på så himla mycket då och han är en helt anann häst, det e så
roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och sen så gjorde jag en övning som man gör så här att i hörnen gör man en liten volt för att hästen(cocos) ska bli följsam i sidorna, och i Cocos fall att bli följsam och mjuk i höger sida.
Sen när kl var typ tio över åtta så hade dom som skulle byggt fram hinder. Och då låg det två bommar som låg på marken , och då försökte jag gå över dom, men Cocos gillar inte att gå över bommar så han gick inte över. Men när han gick efter Sören så gick han(så duktig)
Och nu sitter jag i bilen och väntar på pappa som är inne på kvantum och handlar mjölk. Vi har lämnat Felicia så hon inte behövde vänta när pappa handlade:)

BYE BYE:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0